همشهری آنلاین: مایکروسافت به زودی برای رفع مشکل امنیتی مرورگر خود خارج از نوبت بسته امنیتی منتشر خواهد کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، مایکروسافت معمولا هر ماه در تاریخ مشخصی بسته‌های امنیتی (Patch) خود را منتشر می‌کند ولی اکنون اهمیت بالای این مسئله باعث شده که این شرکت بسته مخصوصی برای نرم‌افزار IE زودتر از زمان مشخص شده منتشر کند.

به تازگی یک مشکل امنیتی در مرورگر اینترنت مایکروسافت باعث شده‌بود تا هکرها به یکی از سرویس‌های گوگل رخنه کنند.

از طرفی دولت‌های آلمان و فرانسه به طور رسمی به شهروندان خود در مورد خطراتی که استفاده از مرورگر مایکروسافت به دنبال دارد، اخطار دادند.

گمان می‌رود این مشکلات خبرساز باعث شده تا رقبای IE نطیر فایرفاکس از این فرصت برای بدست آوردن بازار بیشتر استفاده کنند.

براساس آمار شرکت StatCounter، مرورگر فایرفاکس در حال حاضر با 40 درصد سهم بازار مرورگر در رده دوم و بعد از IE با 45 درصد سهم قرار دارد.

گفتنی‌است که در بعضی کشورها نظیر آلمان و اتریش، مرورگر فایرفاکس از مرورگر IE جلو زده‌است.

مایکروسافت در مورد مشکل IE  می‌گوید: "با توجه به نگرانی‌هایی در در مورد ایمن ماندن برای کاربران به وجود آمده‌است، مایکروسافت به صورت خارج از زمان‌بندی بسته به‌روزرسانی برای حفره امنیتی IE منتشر خواهد کرد."

علاوه براین مایکروسافت با توجه به اینکه بیشترین حملات موفق متوجه کاربران نسخه 6 مرورگر IE‌ بوده‌است به کاربران پیشنهاد کرده‌است که از نسخه 8 این مرورگر استفاده کنند.

به تازگی 30 شرکت از جمله گوگل و ادابی مورد حمله هکرها قرار گرفته‌بودند. سپس مایکروسافت اعلام کرد که مرورگر IE بخشی از ابزار هکرها برای این امر بوده‌است.

کد خبر 99922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز